Danmark
Mobil 1

Gene Hammerle om beskyttelse mod kulde

Vi bad Gene Hammerle, der arbejder som Advanced Engineer for Automotive Lubricants hos ExxonMobils Global Research & Engineering-center i Paulsboro, New Jersey, om at fortælle bilisterne, hvorfor det er meget bedre at bruge syntetiske motorolier som Mobil 1™ end traditionelle olier.




 

”En af motoroliens største udfordringer er beskyttelsen af de kritiske dele ved start, når det er koldt.”

”Når temperaturen falder til under nul, bliver de traditionelle olier tykke og begynder at miste deres pumpeevne, det vil sige evnen til at fordele sig i motoren ved hjælp af oliepumpen. Hvis motoroliens fordeling er begrænset eller den slet ikke fordeler sig, bliver de kritiske dele ikke smurt, og de kan slides, når de berører hinanden. ”Så hvis du kører i kulde, er anvendelsen af fuldsyntetisk olie som Mobil 1 én måde at beskytte dit køretøj på.”

Gene Hammerle og Mobil 1–forskningsteamet har foretaget flere præstationsevnetester i Paulsboro forskningscentret for at bevise, at syntetisk Mobil 1-motorolie giver motoren en værdifuld beskyttelse ved lave temperaturer.

“I sit testprogram anvender Mobil 1’s ingeniører også et kølekammer, hvor temperaturerne kan sænkes til -37 °C. I kølekammeret kan ingeniørerne afprøve Mobil 1’s evne i at koldstarte efter flere timers ekstrem kulde.

I videoen er bilen netop blevet koldstartet med succes efter over otte timer i -37 °C.

Lær mere om Mobil 1™


Mobil 1-teknologi i motorsport


Find den rigtige olie til din bil


Produktvælger


Køb Mobil 1™ her


Køb fra en distributør